Ustawienia dostępności
Zwiększ wysokość linii
Zwiększ odległość między literami
Wyłącz animacje
Większy kursor

Kradzież danych w HR – 3 praktyki zwiększające bezpieczeństwo

Kradzież danych w HR – 3 praktyki zwiększające bezpieczeństwo

Kradzież danych w HR – 3 praktyki zwiększające bezpieczeństwo

W jaki sposób zadbać o bezpieczeństwo danych HR? Poznaj 3 praktyki, które pomogą Ci w jego utrzymaniu.

Poznaj naszą ofertę

Inwentaryzacja danych osobowych

Ataki hakerskie na dane kadrowo-płacowe powodują zawsze sporo stresu i nerwów. Aby w takiej sytuacji działać sprawnie i efektywnie należy mieć przygotowane odpowiednie procedury, które wdraża się odpowiednio do danej sytuacji. Warto również dbać o dobrą segregację i przechowywanie danych. Ułatwi to wykonywanie regularnych inwentaryzacji danych. Dzięki temu uzyskamy katalogi przetwarzanych danych, które obejmą wykorzystywane systemy i programy informatyczne z odpowiednimi kategoriami danych. Podział można zastosować ze względu na kategorię danych (imiona, nazwiska, e-mail, data urodzenia czy inne) lub na osoby (obecni pracownicy, byli pracownicy, kandydaci do pracy).

Wykonanie inwentaryzacji danych osobowych pozwoli w razie potrzeby, sprawnie przekazać informację o naruszeniu danych do Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

Osoba odpowiedzialna w razie ataku hakerskiego

Oprócz wykonania inwentaryzacji warto w ramach procedury wyznaczyć odpowiedzialną osobę za zarządzanie kryzysowe w razie ataku hakerskiego. Zadania, które ma do wykonania taka osoba, to:

  • zebranie informacji o stopniu naruszeń
  • ocena skutków naruszeń i przekazanie informacji do administratora danych i informatyka
  • podjęcie decyzji o zawiadomieniu Urzędu Ochrony Danych Osobowych
  • przygotowanie dokumentów do zawiadomienia urzędu
  • zorganizowanie pracy działu HR na nowo z dbałością o bezpieczeństwo

Sprawdź jakie normy bezpieczeństwa spełnia payroll360!

Kopia zapasowa dokumentów (kadrowych)

Istotnym elementem zapewnienia bezpieczeństwa jest regularne tworzenie kopii zapasowych danych np. na temat naliczenia płac. Dzięki temu mimo utraty danych, możliwe będzie zachowanie ciągłości pracy. Ważna w tym kontekście jest współpraca między działem HR a IT i dbanie o zachowywanie procedur bezpieczeństwa.

Data publikacji 18.11.2021

Podobne w kategorii

Kadry i płace w chmurze

Czy przeniesienie kadr i płac do chmury jest korzystne? Czy obniży koszty prowadzenia tego działu w firmie? Jakie korzyści i wady posiada to rozwiązanie? Dowiedz się więcej!

Pexels

Agencja zatrudnienia

Zgodnie z treścią art. 6 §1 Ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 roku o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy agencje zatrudnienia to niepubliczne jednostki organizacyjne, których zadaniem jest świadczenie usług z...

Kontakt z naszymi specjalistami

Dyskusja

Skomentuj
Poznaj ofertę payroll360 Logowanie do Portalu pracowniczego Zapraszamy do kontaktu