Pojęcie „kadry i płace” pojawia się najczęściej w towarzystwie słów takich jak „zarządzanie”, „administrowanie”, „obsługa”. Mówiąc o kadrach i płacach, nie sposób poruszać tego zagadnienia w oderwaniu od działu kadr i płac, który należy uznać za obowiązkowy w każdej większej firmie. Pracodawca nie musi jednak tworzyć go wewnątrz struktury zakładowej. Drugim sposobem administrowania kadrami i płacami jest powierzenie tej czynności zewnętrznemu podmiotowi. Rekomendowane przede wszystkim przy wzroście zatrudnienia i zwiększonej potrzebie zachowania ciągłości obsługi pracowników. Specjalistami z zakresu usług outsourcingu kadr i płac pozostaje payroll360, zapewniający swoim klientom kompleksową, nieprzerwaną i profesjonalną obsługę wszystkich zatrudnionych. Zewnętrzny dział kadr i płac gwarantuje szereg korzyści w postaci m.in. optymalizacji kosztów, dostępu do nowoczesnych technologii, czy bezpieczeństwa prawnego w zakresie często zmieniających się przepisów prawa pracy i prawa podatkowego.
Termin „kadry i płace” obejmuje całokształt działań związanych z rozliczaniem pracowników zatrudnianych w firmie. Kadry i płace czuwają nad tym, aby prowadzenie całej firmowej dokumentacji odbywało się zgodnie z obecnie obowiązującymi przepisami. W ramach usług outsourcingu kadr i płac payroll360 zajmuje się sporządzaniem w wyznaczonych terminach listy płac oraz naliczaniem należnych wynagrodzeń. Administrowanie kadrami obejmuje natomiast m.in. prowadzenie teczek pracowniczych, przygotowywanie umów, czy przestrzeganie ważnych terminów. W celu zagwarantowania jeszcze większego bezpieczeństwa i komfortu payroll360 w zakresie świadczonych usług przejmuje również odpowiedzialność wobec organów kontrolnych. Naszym klientom proponujemy ponadto możliwość wykonania audytu kadrowo-płacowego, jak i przeniesienia kadr i płac do chmury. W codziennej pracy wykorzystujemy system enova365. Zapewnia on maksymalne bezpieczeństwo, integralność wszystkich danych, a także dostęp do rzeczywistych informacji 24/7 z różnych urządzeń i w dowolnym miejscu.